تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/02/10 - 15:42
کد خبر: 468666

برگزاری « کنکورکار آگاهی» در آبان ماه /مرکز پایش و کنترل مجرمان راه‌اندازی می‌شود

برگزاری « کنکورکار آگاهی» در آبان ماه /مرکز پایش و کنترل مجرمان راه‌اندازی می‌شود

رئیس پلیس آگاهی کشور از کشف ۸۰ درصدی خودروهای مسروقه و راه‌اندازی «گشت‌ آگاهی» در ۱۰ کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سردار محمد قنبری رییس پلیس آگاهی فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح جزئیات عملکرد پلیس آگاهی اشاره و تصریح کرد: استراتژی ما این است که از طریق مجرم به صحنه جرم برسیم.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز پایش و کنترل هوشمند مجرمین و پشتیبانی از عملیات کشف جرم در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی کشور با اشاره به عملکرد پلیس در سال گذشته گفت: انهدام ۱۸۶ باند سارق مسلح و کشف ۴۰۲ پرونده زنجیره‌ای با دستگیری ۱۵۹۶ سارق مسلح و کشف ۳۷۲ قبضه سلاح از توفیقات پلیس آگاهی در سال گذشته است.

وی افزود: بیش از ۴۱ درصد پرونده‌های جنایی کمتر از ۴۸ ساعت کشف شده و قاتلان، متجاوزان به عنف و سارقان و زورگیران این پرونده‌ها شناسایی و دستگیر شدند.

 رئیس پلیس آگاهی کشور تصریح کرد: 94 درصد پرونده‌های جنایی در سال گذشته کشف شده و تنها 6 درصد از پرونده‌ها هنوز کشف نشده است.

سردار قنبری به اجرای طرح ویژه مبارزه با سرقت پرداخت و گفت:این طرح از ۲۵ اسفند در راستای مبارزه با سارقین شروع شده و تعطیل بردار نیست بلکه به سمت جغرافیای جرم هدایت می‌شود.

وی افزود: از 25 اسفند سال گذشته تا امروز یعنی قریب به دو ماه بیش از 80 درصد از خودروهایی که به سرقت رفتند کشف شده و 90 هزار و 174 فقره خودروی سرقتی کشف و 45 هزار سارق و 600 مالخر دستگیر شدند.

سرهنگ قنبری با اشاره به اینکه بیش از 58 درصد از سرقت‌ها در دسته سرقت‌های خرد است، گفت: معتادان، بیشترین افرادی هستند که این سرقت‌ها را انجام می‌دهند و البته مباحث ایمنی خودروها هم در پیشگیری از سرقت می تواند تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس آگاهی کشور از کشف حدود 150 هزار قلم انواع اقلام مسروقه در دوماهه گذشته خبر داد و افزود: بیش از 90 درصد این اقلام به مالباختگان مسترد شده است؛ همچنین 11 هزار و 500 خودرو، 4 هزار و 200 دستگاه موتورسیکلت، 17 کیلوگرم طلا و 700 دستگاه تلفن همراه تنها بخشی از اموال مسروقه بودند.

رئیس پلیس آگاهی کشور اعلام کرد: برای بررسی پرونده‌های راکد از ظرفیت کارآگاهان زبده و بازنشسته استفاده می‌شود.

سرهنگ قنبری با بیان اینکه یکی از موارد  مورد اهمیت، دستگیری متهمان فراری است؛ ادامه داد: 5 هزار و 600 نفر از محکومان متواری دستگیر شدند.

راه اندازی گشت های آگاهی

وی از راه اندازی «گشت آگاهی» در 10 کلانشهر خبر داد و گفت: سرپرست این گشت‌های تخصصی همه کارآگاهان آگاهی بوده و به دنبال مجرمان حرفه ای هستند.

سردار قنبری از برگزاری «کنکور کارآگاهی» در آبان‌ماه خبر داد و ادامه داد: بیش از 3 هزار نفر از همکاران پلیس آگاهی اعلام آمادگی کردند که در این کنکور در رشته‌های مبارزه با سرقت، جرایم جنایی و مبارزه با جعل و کلاهبرداری با هم رقابت می‌کنند.

وی گفت: بعد از کنکور به افراد نشان داده می‌شود که این نشان کارآگاهی بین‌المللی است و در تمامی کشورها پذیرفته می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی افزود: از ابتدای طرح مبارزه با سرقت که از 24 اسفند سال گذشته شروع شده تاکنون 3 درصد کاهش سرقت منزل، ۲۰ درصد کاهش سرقت محموله داشته اما در مقابل در سرقت قطعات داخلی خودرو افزایش سرقت داشته‌ایم.

سردار قنبری به دوربین البسه ماموران پرداخت و افزود: گشت‌های پلیس آگاهی به دوربین البسه مجهز شده‌ و به دنبال این هستیم که مامورانی که در حین اجرای عملیات هستند هم به دوربین البسه مجهز شوند و اصلا یکی از اقدامات مرکز پایش از طریق دوربین البسه است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top